Технологиите дойдоха на помощ на Хаити

За броени дни потребителите на различни видове ИТ продукти се организираха да помогнат на пострадалите от катастрофалното земетресение в Хаити.

Макар че някои прогнозираха, че трагичното събитие ще донесе вълна от злонамерени акции, изглежда че добронамерените кампании значително надвишават опитите за измами и престъпления.
Огромен брой компании реагираха по различни начини на новината за тежкия трус. Apple например добави под-страница в своя магазин iTunes, чрез която хората могат да дарят на американския Червен кръст пари, за да помогнат на бедстващите в Хаити. От страницата посетителите могат да изберат да дарят $5, $10, $25, $50, $100 или дори $200.
Google създаде специална уеб-страница за събиране на помощ за пострадалите. Там са представени кратки телефонни номера, на които могат да се пращат текстови съобщения, а има и функция за нареждане на превод на пари към сметките на Червения кръст и други организации за хуманитарна помощ. Google обогати страницата със сателитни снимки на разрушенията.

Microsoft е дарила 1,25 милиона долара и работи с NetHope – структура, която обединява хуманитарни организации и технологични компании.
Cisco и Intel също са членове на NetHope, която се опитва да помогне с установяване на интернет свързаност за различните агенции, които осигуряват помощ на пострадалите от труса.
Социалните мрежи като Twitter и Facebook също започнаха свои кампании за помощ за Хаити. Разработчици на онлайн-игри за социалните мрежи като компанията Zynga също предприеха свой подход за събиране на дарения, като добавиха в игрите си бутон за изпращане на помощ.

Самите мобилни оператори реагираха бързо и започнаха да събират дарения чрез текстови съобщения. Само 3 дена след трагедията вече бяха събрани 10 милиона долара. Това накара някои анализатори да коментират, че събирането на дарения чрез текстови съобщения най-сетне е достигнало етап на „зрялост“.

Коментар